29.4.2013

Toivepostaus: Mitä Kevin on perinyt?

Ihan ensin pahoitteluni tämän viivästymisestä! Sain vasta nyt käsiini Rasmuksen vauva-aika albumit, mutta eipä sieltä löytynyt kuin kolme käyttökelpoista kuvaa, enkä edes tiedä kuinka vanha Rasmus niissä kuvissa on =/ Mutta kuitenkin!
Minusta on otettu tosi paljon kuvia, kun olin vauva/lapsi, joten minusta ja Kevinistä on 0-8kk joka kuulta kuvaa.

Sitten toinen ilmoitusluontoinen asia: Nämä ovat sitten minu pohdintoja ja kukin näkee samat piirteet eritavoin, joten tutut, jotka eksyvät tätä lukemaan; älkää loukkaantuko, jos olette erimieltä asioista, joista tässä kirjoitan!

Lisäksi pahoittelut, minun ja Rasmuksen kuvien laadusta! Ne on jollain kivikautisella kameralla kuvattuja ja albumista skannattu koneelle.

Ulkonäkö

Piti miettiä, kummalta Kevin on perinyt mitäkin, minulta vai Raselta, mutta nyt on pakko sanoa, että minun ja minun puolen sukuni mielestä (jotka ovat veljeni pienenä nähnyt) Kevin on melkein ihan saman näköinen, kuin veljeni pienenä!

Kevin päivä syntymän jälkeen

minä juuri syntyneenä

Ainankin 0-2kk iässä -kun olen katsellut kuvia, -on minulla ja Kevinillä samanlainen nenä.
Se painauma silmien välissä nenän varressa ja ne turvotukset jotka jatkuu nenän varresta silmien alle.
Mutta nyt taas kun olen katsellut Keviniä ja veljeäni(aikuisena), niin heillä on ihan samanlaiset nenät. Jolloin myös Kevinillä ja äidilläni on samanlaiset nenät (koska veljeni ja äitini omistavat samanlaiset nenukat). Mutta sitten taas minun nenäni onkin hieman erilaisempi..


Kevin 1kk

minä 1kk

Rasmus (epäilisin n.1kk)
Päänmuoto on selkeästi minulta periytynyt Kevinille, koska meillä molemmilla päät on hyvin pyöreät, kun taas Rasmuksella on enempi pitkulamainen päänmuoto.
minä parinpäivän iässä

Leuka on mielestäni kuitenkin Kevinillä ja Rasmuksella saman malliset. Itselläni kun leukaperät on paljon leveämmät, kuin tuolla miesväellä ja lisäksi mulla on tää kauhea vako leuassa, olen onnellinen, ettei sitä Kevinillä ole!

Kevin 2kk nukkuu
minä 2kk nukkumassa
 Korvista en osaa sanoa mitään oikein.. Kellään ei ole mitään korvannypyköitä tai muutakaan erikoista korvissa...

Hiukset ovat ehkä mielenkiintoisin asia tällä hetkellä! Kevinhän omistaa punertavat hiukset, jotka eivät ikävä kyllä pääse oikeuksiinsa kuvissa =( Tai no enemmänkin ne ovat sellaiset kultakutrit ♥
Kuulemma mulla sekä Rasella on ollut syntyessä punertava letti, mutta on vaalentunut blondiksi parinpäivän sisällä. Mun suvussa on paljon punapigmenttiä, serkulla, veljellä, mummilla, mummin äidillä. Rasmuksen puolella on hänen tädillään vahva punapigmentti.
Mielenkiintoista tässä on se, että mulla ja Rasella se punaisuus hävisi, mutta Kevinillä ei. Näinköhän meidän hurmurista jääkin tuollainen kultakutri ;)

Hiuksista vielä se laatu. Kevinillä on vielä sen verran vähän hiusta päässä, että sinänsä vaikea varmaksi sanoa, mutta näyttäs nyt siltä, että hänelle on tulossa tuuhea hieman luonnon kaartuva tukka. Ihmekkös tuo, kun mulla sekä Rasella on tuuheet hiukset. Rasmuksen hiukset rupeaa käpristymään, kun kasvaa tietyn pituuden yli ja mun hiukset käppäröityy kostuessaan.
Näillä näkymin Kevin on saanut Rasmuksen karheat hiukset, jämäkät. Mulla on hyvin pehmoiset ja taipusat hiukset. Rasmuksella taas todella karheat ja jäykät ja niin tuntus nyt olevan Kevinilläkin.
Rasmus vauva, ikä?

Kevin 3kk

minä 3kk
Kulmakarvat on mulla (kuulemma) hyvin erikoiset, jos oisin antanu niiden olla, ovat nimittäin aivan tasan suorat! JÄRKYT! Joten ONNEKSI Kevin on saanut Rasmuksen ns. normaalit kulmat. Kaikilla meillä ne ovat hyvin vaaleat olleet pienenä (itse värjäilen siis näitä ja olen muotoillut edes hieman pyöreämmän muotosiksi). Rasmuksen kulmat nyt ´´aikuisena`` on tummemmat, saa nähdä sitten mille tummuusasteelle Kevinin kulmakarvat päätyy.

Silmät hmmm tää onkin vaikee.. no silmien väri on kaikilla melkolailla sama.
Mutta sanoisin, että poitsul on meidän molempien silmiä osittain...
Multa hän on saanut sellasen vian, että toinen silmä on ihan vähän pienempi, joissain kuvissa se näkyy tosi selkeesti. Mut sellaset perussilmän muodot meillä kaikilla taitaa olla.

Kevin 4kk

minä 4kk

Kevin 7kk (omaa saman ilmeen kuin minä ;) )
Poskista ei pysty mitenkään sanomaan vielä mitään, koska kaikilla vauvailla on semmoset pullaposket, eikä voi tietää millaisiksi ne Kevinillä isoksi kasvaessa muokkautuvat.

Suu.... no siinäkin on niin monia alueita..
Otetaan ensin vaikka vaan huulet. No mielestäni minulta on, myöskin suun asennot suurimmaksi osaksi, toki myös samoja löytyy kuin Raselta.
Sitten taas päästään osittain takaisin siihin leukaan, se väli, joka on alahuulen ja leuan välissä, se on Raselta, koska mulla se on paljon syvempi, kuin nuilla miehenpuolikkailla.
Sitten taas ylähuulen ja nenän välikkö on minulta perittyä, koska Rasmuksella se kohta on ihan tasainen, mulla ja Kevinillä siinä on semmoinen ´´kuoppa/ura``.
Kevin 5kk

minä 5kk

Luonne

En hirveesti tiedä minkälainen Rasmus oli pienenä, mutta voin sen tilalla miettiä vaikka millainen se on nyt aikusena.

Kevin 6kk
minä 6kk

Rasmus 6kk


Minä, Rasmus sekä Kevin ollaan oltu tosi helppoja lapsia, ei olla itketty kun jos on sattunu, nälkä tai väsy. Mä uskoin aina jos joku asia killettiin, niin sitten en niin tehnyt, Rasmus ei kuulemma oo oikeestaa ees yrittäny mitää sellasta mitä ei sais, et sitä ei oo ees kielletty mistää asioista. Kevin ei vielä ´´ei`` sanan merkitystä ymmärrä.

Mä olin hieman ujo pienenä, mutta en varsinaisesti vierastanut, Rasmus on ollut tosi rohkea eikä Kevininkään ole (ainankaan vielä) vierastanut ketään.

Minä pienenä ja Kevin ollaan sillee ihan samanlaisia, että ollaan TOSI tarkkaavaisia. Mikään asia ei oo jääny huomaamatta ja kaikki jutut on pitäny saada tutkia tosi tarkasti.

Rasmus on ollu tosi rämäpää, hänel käytettiin pienenä sitä sellasta pehmuste kypärääkin. Meidän suvussa ei oo sellassia ikinä harrastettu, koska meil on ollu sellain ajatustapa, että lapsi oppii siinä parhaiten jos kolhii johkun ittensä. Kevinki on hirvee menijä, mutta ei tosiaan hänellä käytetä, eikä aijota jatkossakaan käyttää mitään pehmustesuoja juttuja.

Kevin 7kk

minä 7kk
puuhastelut

Kaikki kolme ollaan oltu pienenä kaikki ruokaisia, että mitään inhokkia ei oo löytynyt keltään. No Kevin ei aikasemmin puuroa suostunu syömään, mutta on nyt oppinut kyllä siihinkin.
Rasmuksen sekä Kevinin lemppari ruoka on ollu spagetti ja jauhelihakastike. Mulla taas oli kaikki missä oli parsa- tai kukkakaalia.
Välipaloista Kevinil eikä mulla selkeää suosikkii oo kun kaikki menny niin hyvin, Rasella oli mango piltti.

Kaikki kolme ollaan hirmusia vesipetoja oltu, minä ehkä eniten. Nykyää Rasmus ei niinkään tuol vedes puljaamisesta välitä, niinkun en kyllä minäkään, että saa nähdä missä iässä Kevinin vesi-innostus lopahtaa... vai lopahtaako? :)

Minä leikin pienenä poikien leluilla niillä autoilla ja isommilla ukkeleilla mitkä ei suuhun mahtunu, ksoka leikin veljeni kanssa. Rasmuksen lempi lelut oli kuvakirjat ja jalkapallo. Kevinillä ainankin nyt on suosikeissa pallot, kauhat ja kaikki mistä lähtee kova ääni.

Kevin 8kk

minä 8kk
opitut

istuttiin ilman tukea:
Kevin: 3päivää vajaa 6kk
minä: 6kk
Rasmus: 7kk

ryömi/konttasi:
Kevin: 7kk
minä: 6kk
Rasmus: ryömi: 5kk, konttasi: 7kk

seisoi tuen avulla:
Kevin: 2päivää vajaa 6kk
minä: 6kk
Rasmus: 7kk

lähti itse kävelemään:
Kevin: ?
minä: 10kk
Rasmus: 11kk


Rasmus, ikä?

Kevin 8kk

minä 9kk


Tällainen tää nyt sitten oli!
Toivottavasti vastasi toivojan odotuksia ja miellytti muitakin lukijoita! :)

12 kommenttia:

  1. Anonymous29.4.13

    Kyllä vastasi odotuksia! :) vielläkin olen sitä mieltä että Kevin on ihan saman näköinen ku sinä. :)

    VastaaPoista
  2. Ihan on äitinsä näkönen!

    VastaaPoista
  3. Ihan on äitinsä näkönen!

    VastaaPoista
  4. Aivan ihana postaus, luin ihan innoissani. :) Tosi kivasti kirjoitettu ja mietiskelty. Suloisia kuvia. Paljon teissä kaikissa samaa näköä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no kiva! :)
      Niin minki mielest :)
      Moni on sitä mieltä että mus ja Kevinis on samaa näköö, monen mielest poika on ihan ku enosa ja sit taas (luonnollisesti) Rasmuksen vanhemmat näkee Kevinissä oman pikansa :D

      Poista
  5. Anonymous30.4.13

    Minustaki kevin on ihan sinun näkönen! :)

    VastaaPoista
  6. Anonymous30.4.13

    Katsoin että tuossa sinun 1kk kuvassa on Kevin! Ihan samannäköisiä. :)

    VastaaPoista
  7. Anonymous6.5.13

    Kevinhän on ihan sun näkönen, siis aivan täysin!!

    VastaaPoista
  8. APUA! :D Kevin on kyllä täysin sun näkönen!! :') Ihania vauvoja <3 Tuli kamala vauvaikävä kun oli niin monta vauvakuvaa <3 :>

    VastaaPoista
  9. Hahah :D kiitos :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi ♥