29.5.2013

ihana ärsyttävä päivä

Eilinen päivä alkoi niin niin ihanasti, alkaisipa kaikki päivät niin!
Ensin aamuyöstä Kevin heräsi ja luulin, että hänel on nälkä. Otin meidän sänkyyn ja annoin maitoa. Kevin puoliksi nukkui koko maidon juonti ajan. Kun pullo oli tyhjä, jätkä jatkoi sikeitä, enkä millään raattinut siirtää häntä omaan sänkyyn, kunnes oli ihan pakko, että sain itekkin jatkettuu unia.
(Poitsu on meinaan hirmu kova potkimaan ja mylläämään unissaankin!)

Herättiin Kevinin kanssa lopullisesti jotain kahdeksan pintaa ja huomasin heti, että aurinko paistaa. Auringossa mittari näytti +30c. Kiskasin Kentsulle shortsit ja lyhythihasen bodyn päälle. Lisäksi vielä sandaalit, huppari ja lierihattu ja eikun lenkkeilemään!
Käveltiin ihanassa aurinkoisessa säässä 40min. ja Kevinkin selvästi nautti.

Lenkin jälkeen, kun sain Kevinin syötettyä ja päikkäreille, muistin kuitenkin asian, joka pilasi päiväni täysin; autokoulun ryhmäajo.
Se tosiaan oli suoraansanoen ihan peestä! Mua ärsytti vielä pari tuntii sieltä tultuanikin, ja sanoinkin Rasmukselle, ettei mulle kannata sanoa mitään, etten räjähdä.
Ärsytti sekin, että joutuu vielä tekemään jotain ihme nettitehtäviä, ennen syventävää vaihetta. Yhtä tyhjän kanssa nekin tehtävät...

Iltapäivällä mun äiti tuli käymään ja oli ostanut mulle kahet semmoset ihan perus mustat caprit. En nähnyt tarpeelliseksi alkaa niitä kuvaileen ja esittelee täällä.

Sitten lähdinkin hakemaan Rasen äitiä ja mentiin pumppitrimmiin. Sieläkin oli ihan hirmu vähän porukkaa, kun oli niin hyvä sää. Ei olisi muakaan kiinnostanut mennä, mutta pakkohan se on, jos haluun näistä kiloista eroon.

Kiloista puheen ollen, olen tänään vihdoin saavuttanut yhden tavoitteen, olen ollut ´´näin kevyt`` viimeksi 1v.2kk sitten!

Olen nyt kuvaillut mun ruokia ja tehnyt painonpudotus taulukkoa, joiden avulla/niillä höystettynä sitten teen sen laihdutuspostauksen, kun sen aika koittaa. Mutta nyt on jo suunta hyvä!

Eilen illalla taas naurettiin Rasen kanssa Kevinin mahtavalle nukkuma-asenolle, kokeilkaapa itse nukkua samassa asennossa!

Tänään oli tarkoitus käydä taas aamulenkillä aurinkoisessa säässä, kun säätiedotteessa lämpöä luvattiin, mutta ei, eihän sielä voi paistaa ja olla hellettä kahta päivää peräkkäin...
Menen siis illalla yksin juoksu lenkille, mikäli kerkiän. Mies kun ilmoitti kivasti eilen nukkumaan käydessä, että hänen on taas tänään mentävä vanhemmilleen väsäilemään erinäisiä juttuja... nice. En olekaan sanonut, kuin ehkä 100000 kertaa, että asioista pitää sanoa ja sopia ajoissa.

Mietin tänään, että saadaan olla kyllä tosi tarkkana, kun se kisu meille tulee, koska Kevin on niin hirveen kovakouranen ja vikkelä. Vahdittava koko aika, ettei kevin revi kissaa kaljuksi, opetettava, miten eläimiä kohdellaan ja käsitellään. Lisäksi on sitten tietysti vahdittava kissaa, ettei raapaise ja opetettava toimimaan lapsen/lasten kanssa ja muutenkin talontavoille. Ajoin käyttää tulevan kisun koulutus menetelminä samoja kikkoja kuin minun kahden muun kissan kanssa, koska olen huomannut ne toimiviksi. Niistä lisää myöhemmin.



Mulla on hirvee into kirjoitella ja kertoa kuulumisia yms. mutta jostain syystä, en keksi mitään fiksua kirjoiteltavaa ja tuntuu, että kaikki muut bloggaajat kirjoittaa niin laadukkaita mielipidekirjoituksia ja muuta jännää, muutakin, kuin perusarki höpinöitä. On mulla pari aihetta muhimassa, mistä mun pitäisi kirjoittaa, mutta en saa aikasiksi. Ajatus katkeilee.
No mutta, palaan kun on taas jotain löpistävää.

Jos jollain vain sattuu olemaan ideoita, mistä voisin kirjoittaa, niin ehdotuksia otetaan enemmän, kuin mielellään vastaan!!?

Äitini miesystävä antoi Kevinille makkaran. Multa ei lupaa kysytty, enkä siihin olisi suostunut, mutta enpä viitsinyt pieneltä sitä iloa poiskaan ottaa, kun makkarassa kuitenkin oli kuoret eikä jäbällä vielä hampaita ole, niin ei siitä mitään paloja saanut, kuhan hinkkasi ikeniään siihin..

Osa kuvista on parin viimeviikon kuvasaldoa, joita en ole saanut jotenkin mukaan mahtumaan niin piti ne nyt tähän tunkea, pois pyörimästä.

4 kommenttia:

  1. Nättinä olet. :)

    Hyviä mielipidekirjoituksiahan säki oot kirjottanu, esim. se joku ''minä vanhempana''. :) Tee videopostaus? Se olis kiva! :) Itelläni ei oo ainakaa viel ollu pokkaa. :D Tai sit iha vaa videoita jostain mitä Kevin touhuaa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :)

      No jooo.. mutta niitä on ihan liian vähän =/
      Tuo video on hyv idea ja olenkin sitä kovasti miettinyt, ongelma onkin, kuka kuvaa jos mä ja kevin touhutaa, esim päivä videoina.. :D Mutta yritän yhä kehitellä siihin ratkaisua :)

      Poista
  2. Anonymous29.5.13

    Mikset halua poikasi syövän makkaraa? En todellakaan tarkoita tätä pahalla, olen vain utelias!
    Ja pidän postauksistasi, älä ota muista mallia, teet juuri oman näköisen blogisi näin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu toki kaikkea saa kysyä, en ota itseeni :) Kyllä ne pahalla tarkoitetut kommentit huomaa ja ne päätyvätkin suoraan roskikseen.

      Siis makkarassahan on natriumia, jota ei noin pienelle pitäisi ylimääräsesti antaa, leikki-ikäsellekin vain yksi nakki, ei yhtään enempää, koska kyseistä ainetta tulee muussakin ruuassa.

      Toki sitten isompana saa makkaraakin syödä :)

      Kiitos! =)

      Poista

Kiitos kommentistasi ♥