27.5.2013

lenkkeilyä, haaveilua ja pohdintoja

Mun pitäisi käydä 4 kertaa viikossa tunnin lenkillä. Onhan siitä monia hyötyjä; Kevin saa raitista ilmaa ja näkee maailmaa, itse saan liikuntaa (ja ehkä läskejä vähemmälle)  sekä aurinkoisilla keleillä ehkä vähän väriä ihoon pikkuhiljaa. Mutta. Olen niin hiton laiska ihminen! Onneks Rasmus nyt viime viikolla pakotti mut kaksi kertaa lenkkeilemään. Lisäksi kävin yhtenä aamuna jopa ihan itse vapaaehtoisesti Kevinin kanssa lenkillä, okei käytiin kyllä samalla kaupassa..
Onhan se myös ihanaa nähdä luontoa/maisemia ja ajattelinkin jakaa nyt pari kivaa kuvaa teidän kanssa, mitä nappasin retkiltä.



Huh, tänään starttasi toinen viikko dieettiä ja alan olla jo nyt ihan kypsänä koko touhuun! Samaa p*skaa päivästä toisee, rupee kyllä tökkimään! Vetäkääpä itse joka aamupalalla, välipalalla ja iltapalla maustamatonta, rasvatonta, sokeroimatonta maitorahkaa, yök.
Ajattelin dieetin lopulla kertoilla vähän mitä liikuntaa olen tehnyt ja olen myöskin vähän kuvaillut mun ruoka-annoksia. Ja mikäli pääsen tavoitteeseen niin saatan jopa tehdä erillisen postauksen mun laihdutuksesta, mittoineen ja kuvineen.
Sen voin sanoa, että vaikka en nyt olekaan painoa katsonut (enkä katso, vielä kahteen viikkoon) enkä mittoja ole ottanut, mutta masun ympäryksen mittaukselta en voinut välttyä, ja kappas VIIKOSSA 3CM LÄHTENY! Se on mun mielestä tosi hyvin!

Kyllä mulla on ihan hyviä motivaattoreita; vanhat ihanat farkkuni, joihin en mahdu, äiti luvannut viedä mut shoppailemaan paljon uusia vaatteita, kun pääsen takasin ´´omaan`` kokooni, lisäksi kattelin vähän nelly.com sivulta mekkoja ja löysin kaksi aivan yli-ihanaa mekkoa, joista jomman kumman haluan ehdottomasti päälleni, kun juhlitaan Kevinin 1-vuotis synttäreitä! Siinäkin se, että ensin päästävä näistä makkaroista eroon... Aikaa jäljellä 2kk 1vk 1pv!























Kumpi mekoista on teidän mielestä nätinpi/kivempi?


Löysin mä sieltä pari muutakin ihanaa vaatekappaletta, jotka haluan ehdottomasti ostaa, sitten jos/KUN pääsen kuntoon!
























Ajattelin ensin myös tehdä erillisen postauksen mun ´´tyylistä``, mutta totesin, että ei mulla ole sellaista, käytän vähä sitä sun tätä, mikä sillä hetkellä sattuu silmää miellyttämään.
Tai joo on mulla tällä hetkellä tietyt vaatteet joita käytän, niissä nyt ei vaan hirveesti esiteltävää ole. Collarit tai haaremihousut, väreinä musta ja harmaa. Jos on joku ns. tapahtuma missä oltava vähän ees siistimmät vaatteet niin laitan joko vaaleanpunaiset farkut taikka siniset farkut, ne ovat samanlaiset ja ainoat joihin mahdun. Yläosana mulla toimii aina joku yksivärinen toppi ja siihin yhdistettynä joku väljä pusero, bolero tai huppari.

20 kommenttia:

  1. Anonymous27.5.13

    Ois kyl tosi kiva et tekisit postauksen sun laihduttamisest! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. varmasti teenkin, kunhan vaan pääsen ensin tavoitteeseen :)

      Poista
  2. Anonymous27.5.13

    Toi musta-beige mekko on ehdottomasti parempi ja aikuismaisempi!! :) ja alla oleva musta pitsimekko on HOT! Kävis vaikka parisuhde illanviettoon, itekin oon katellu noita samantapasia netistä :)
    Minkä kanssa muuten syöt sitä maitorahkaa?? Mä laitan aina sokeroimatonta mustikkakeittoa ja se on ihan SUPERHYVÄÄ :P suosittelen! Mitä muuta sun ruokavalioon kuuluu?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. saman mekon kannalla itsekin olen, mutta jokin tuossa hennon v.punasessa viehättää, jotenkin söötti :)

      Niinpäs sopisikin ;)

      Aamulla siinä on juurikin sokeroimatonta mustikkakeittoo ja mansikoita, välipalla vaan ne mansikat, iltapalalla vaan mustikkakeitto. Joo on ihan ok, mutta kyllä ruvennu jo tökkii, kun aina sitä samaa :/

      kanaa, kalaa, lihaa, PALJON salaattia, hitoksee vettä, minimaalisesti raejuustoa ja pastaa-perunaa-riisiä, aamupallalla paistan tai keitän myös kananmunan. +lisänä erilaisia nappuloita, joita yhdessä postauksessa vilaukselta esittelinkin :)

      Poista
    2. Anonymous27.5.13

      Mä oon tehny silleen et syön vaan kerran tai max kahdesti päivässä sitä maitorahka+mustikkakeitto sörsseliä, niin ei niin paljoo tuu korvista. Perunaa ja riisiä vältän oikeastaan aina ja pastasta vaan täysjyvää tai ruista, mutta kaikenlaista lihaa syön. Raejuusto salaatin kanssa on huippua! Maustatko salaattisi miten? :)

      Poista
    3. Kuten alempaan kommenttiikin laitoin, niin mulla on ammattilaisten tekemät ruokaohjeet käytössä ja niitä tarkasti noudatettava.

      Itse en syö ns.punasta lihaa ollenkaan, ihan periaatteesta.

      Juu itekin syön sen raejuuston sielä salaatin seassa :)

      En mausta mitenkään, kun mun suu ei kestä tulisii mausteita ja niit valmis salaattikastikkeit ei kuulu tohon mun ruokavalioon =/

      Poista
    4. Anonymous27.5.13

      Jos maistuu niin kokeile laittaa sitruunanvettä, sitruuna/mustapippuria ja rypsiöljyä tai oliiviöljyä. Suolaa lisätään myös jos on esim keitettyjä munia tms mukana :)

      Poista
    5. täytyypä kokeilla! :)

      Poista
  3. Hei mäkin ootan postausta laihduttamisesta! Mitä oot tehny ja syöny jne :) Pitäs itekki päästä kesäkuntoon, ku joskus jaksais vaan alottaa.. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehkäpä te sen postauksen vielä saatte ;)

      Minullakin tuo aloittaminen on aina se vaikein asia =/ Laiskuus on niin voimakasta..

      Poista
  4. Anonymous27.5.13

    Kannattaa aamupalaks syödä kaurapuuroa, pitää hyvin nälkää, on terveellist ja siint saa kuitui. Ei oo kovin hyvä vetää maitorahkaa 3 kertaa päiväs.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on ammattilaisten tekemä ruokavalio ja liikuntaohjeet.
      Mielumminhan mä puuroo aamulla söisinkin, mutta ei kuulu listaan.

      Poista
  5. Mä oon kans pari viikkoa ollut ''dieetillä'', tai no oikeestaan pyrkinyt vaan herkuttelemaan vähemmän ja syömään terveellisemmin + enemmän kasviksia ja syömään säännöllisesti jne. Koitan syödä kolmen tunnin välein vähän(tai ainakin vähemmän kun ennen) kerrallaan. Aamulla puuroa ja joskus pilkon siihen banaanin. Lisäksi kahvia pari kuppia. Päivällä lounaaksi jotain kotiruokaa ja suurin osa lautasesta kasviksia kuten porkkanaa, salaattia, paprikaa, kurkkua, tomaattia... Sitten siitä kolmen tunnin päästä maitorahkaa + ananasmurskaa( on muuten hyvä yhdistelmä! ) ja sitten illalla esim. leipää ja keitettyjä kananmunia. Oon myös jättänyt kokonaan jogurtit + mehut pois. :) Hirveitä sokeripommeja.
    Niin joo, ja koitan juoda vähintään kolme litraa vettä päivässä ja joskus vissyä enkä juoda mitään muuta, esim. mehuja, limuja yms.

    Tsemppiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En vähättele tuon sun ns. oman dieetin rankkuutta yhtään, mutta pakko sanoa, että aijuma, jos saisin syödä samallailla! :P

      Sitte muista se, että vissyä ei saa laskea siihin vesi määrään, vesi vetenä ;)

      semii sullekin! :)

      Poista
    2. No ihminen saa syödä just niin kuin haluaa eli et voi sanoo että et sais syödä samanlailla. ;)
      Mut mä en kyl tajuu mitään ''kieltäydyn leivästä, hedelmistä, ruoasta ja kaikesta''- dieettejä, missä vedetään jotain yhtä samaa rahkaa esim kuukausia ja viikkoja. Koska okei, paino varmaan tippuu paljon useilla, mutta eihän kukaan pysty elämään sillä tavalla loppuelämäänsä ja paino tulee takaisin. Eri asia on, jos haluaa laihduttaa vaikka omia häitä tai jotain muuta tärkeää juttua varten nopeassa ajassa paljon ja tietää kilojen tulevan takasin. Mun mielestä kaikkien kannattais vaan elää terveellisemmin, kiinnittää huomiota valintoihin eikä rääkätä itteään. Siihen kuuluu tietenkin myös urheilu, mitä en oo ite saanu viel alotetuks. :D

      Poista
    3. Niin no jokanen ajattelee asiat erilailla ja tekee asiat niin niinkuin itselle parhaaksi näkee.

      Tarkotin tolla saamisella sitä, että kun mulle on annettu tietty ruokavalio noudatettavaksi, niin siihin kuulumattomia en ´´saa`` syödä.

      Ja en itekän rupeis mihkä älyttömään dieettiin, missä ollaan kutakuinkin syömättä. Silloinhan tosiaan tuleekin äkkii ne kilot takasin. Mutta tässä onkin ideana terveellinen ruokavalio yhdistteynä liikuntaan, eikä mikään pikapika painon pudotus tavoitteena, niin ei pitäisi kyllä tulla takaisin ne kilot, jos jatkaa kutakuinkin terveellistä ruokailua ja säännöllistä liikkumista.

      Poista
    4. Joo joo, kuhan kiusasin! ;) Mutta tsemppiä oikeesti, nostan hattua jos jaksat! Pitää löytää itestäänkin samaa tahdonvoimaa. :)

      Poista
    5. hah ilkimys >:D

      Kiitos, toivottavasti jaksan... Kyllä jo nyt viikonjälkee aika lailla motivaatio hukkumassa :/ Mutta äsken sitte mittailin niin on kyllä kiloissa ja senteissä huomattavaa muutosta jo tapahtunut :)

      Poista
    6. Jep, se tuo kyllä motivaatiota kun huomaa tuloksia! Mulla monesti tyssää siihen, että ''ei oo mitään muutosta tullu ja paino ei tipu, niin miks jatkaisin?'' Kärsimätön kun oon. :D

      Poista
    7. vähä sama vika mulla :D

      Poista

Kiitos kommentistasi ♥