12.5.2013

Tältä tulevaisuus näyttää tällä hetkellä

Tässä postauksessa esiintyvät kuvat ovat googlesta.

Tulevaisuuttahan ei ikinä pysty ennalta suunnittelemaan ja päättämään. Tietysti voi aina haaveilla ja miettiä, miten haluaisi asioiden menevän.
Nyt minä ajattelin jakaa nämä mietteet, suunnitelmat, haaveet, teidän lukijoiden kanssa.
En tietenkään ihan joka asiaa ala erikseen pohtimaan, mutta ne suurimmat.

Ihan ensimmäisenä tapahtumana on varmaankin Ragdoll pennun saapuminen ensikuun 16. päivä.
Kaikki on jo hankittu ja mietitty valmiiksi kissaa varten. Eli tämä on aika varma tapahtuma tulevaisuudessamme. Tietysti ikinä ei voi tietää, jos kissamme vaikka kuoleekin syystä tai toisesta ennen luovutusikää. Mutta toivotaan, että ei.

Seuraava suurempi tapahtuma onkin Kevinin 1-vuotis synttärit 4.8.13.
Toisaalta en malta millään odottaa tuota päivää, mutta taas toisaalta toivoisin, että kullannuppu jää tuollaseksi pikku vintiöksi, joka aina sillon tällön heittäytyy vielä ihan vaavaksi.

Sitten onkin muutto uuteen kotiin, uudelle paikkakunnalle tämän vuoden marraskuussa.
Tämä voi myös lykkääntyä, mutta näillä näkymin muutto tosiaan olisi edessä jo ennen vuodenvaihetta.
Uudesta asunnosta ei tiedetä muuta, kuin vaatimuksemme, jotka ovat: rivitalo, saunallinen kolmio ja oma takapiha. Ja tietysti paikkakunta.
En jaksaisi millään odottaa sinne marraskuuhun asti, että pääsen katsastamaan uutta kotia ja sisustamaan.


Uuteen kotiin olisi tarkoitus ottaa Lola-kissalle kaveriksi Ocicat. Rasmus näki semmoisen jossain mainoksessa ja rakastui, enkä minä viitsi häneltä sitä kieltääkään, kun hänkin on kaikkiin mun ehdotuksiin suostunut. Mutta eihän sitä tiedä, vaikka Rasmuksenkin mieli olisi silloin jo eri.

Ensivuonna, kun lumet sulaa ja on ne kamalat loska kelit, olisi tarkoitus lähteä kolmistaan (minä, Rasmus ja Kevin) jonnekkin ulkomaille lomalle. Tarkkaa ajankohtaa tai lomakohdetta ei olla päätetty. Mutta joku lapsiystävällinen kohde.

Syksyllä 2014 mulla jatkuu opinnot Järvenpään seurakuntaopistolla ja Kevin lähtee tarhaan.
Sitä ei tiedetä vielä mikä on tuo hoitopaikka ja -muoto ovat. Mun mieleen olisi tietysti, jos Rasmus jäisi pojan kanssa kotiin, mutta en usko niin tapahtuvan. Seuraava mun suosikki vaihtoehto olisi perhepäivähoito. Mutta tosiaan, sitä katsellaan sitten, kun se on ajankohtaista.

Kesällä 2016 minun pitäisi valmistua ja sitten on tietenkin juhlat. Mutta lisäksi pitää sitten etsiä töitä. Tuohon kohtaan ollaan myöskin suunniteltu toista lasta.
Eihän tiedä, vaikken voisi enään enempää lapsia saada, mutta toivon todella että se on mahdollista. Mutta toivon myöskin, ettei ennen tätä ajankohtaa tapahdu mitään kämmejä ja tupsahda toista ylläriä.



Samaan ajankohtaan alettaisiin rakentamaan omaa omakotitaloa.
Tiedä sitten, miten sekin minun osaltani onnistuisi maha pystyssä ja Kevin jaloissa pyörimässä, mutta senkin näkee sitten. Ollaanko edes yhdessä Rasmuksen kanssa sinne asti (toivotaan!) ja päästäänkö asunnon asioissa yhteisymmärrykseen. Ja onko ajankohta loppujenlopuksi juuri tuo..
Minun unelmakodista teen erillistä postausta myöhemmin, kun jaksan/kerkiän keskittyä niin paljon.

1-3 vuotta edellisen lapsen syntymästä, saisi tulla vielä kolmas lapsi.
Eli tosiaan, mulla ja Rasella on sama haave: 3lasta. Se olisi juuri hyvä määrä. Tai näin ainakin tällähetkellä ajatellaan, voihan jompikumpi tai jopa molemmat olla asiasta erimieltä vuosien päästä.
Ja sitten tietysti tulee kaikkien kolmen(?) lapsen  synttärit joka vuosi.

Sitten asioita, joista haaveilen, mutta en osaa niitä sijoittaa mihinkään ajankohtaan.
Ensinnäkin haluan ehdottomasti joskus päästä Tahitille! PAKKO!
En osaa sanoa mikä siinä paikassa minua viehättää, mutta siellä vaan näyttää niin uskomattoman kauniille.
Sitten toinen on tietysti naimisiin meno ja tämäkin liittyy osittain tuohon Tahitiin, koska se on juurikin se paikka jossa nämä häät tahtoisin viettää. En todellakaan tiedä miten sen asian saisi järjestettyä, enkä ole sitä edes miettinyt, mutta kyllä, se olisi täydellistä! Ja sitten voisin miehen kanssa jäädä sinne suoraan häämatkalle.
Ennen kaikkea tuota, pitäisi tietysti mennä vielä kihloihinkin. Mulla ei ole noissa asioissa mikään kiire, mutta pakko sanoa, että jos tuo pojankloppi kysyisi niin kyllähän mä myöntävästi vastaisin. Ja kihloihin mulla liittyy sekin, että haluan olla kihloissa 1-2 vuotta, ennen naimisiin menoa. Ja olisi myös aika kiva, jos kuitenkin ennen seuraavaa lasta olisin rengastettu.



Tällaisia ovat minun tämänhetken tulevaisuuden suunnitelmat, millaisia suunnittelmia teillä muilla on?

2 kommenttia:

  1. Ihania suunnitelmia sinulla! Kannattaa haaveilla ja asettaa pieniä tavotteita elämälle. Itse olin melkein sinun ikäinen kun sain esikoisen. Nyt seitsemän vuotta myöhemmin tosiaan minulla on kiva työ, rakensimme juuri omakotitalon ja olemme saaneet toisen pojan :) Kun esikoinen syntyi niin itsellä oli lukio vielä kesken, jonka sain käytyä loppuun äitiysloman aikana.
    Minulla myös todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta ja myös lihoin ensimmäistä odottaessa 30kg. Joten todella tutun kuuloista!
    Tsemppiä teidän arkeen! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon kommentistasi ja tsempeistä!
      Lohduttavaa kuulla, että joku on ollut samassa tilanteessa!

      Katselinkin sinun koko blogin läpi teidän asuntoprojektista :)

      Poista

Kiitos kommentistasi ♥