4.7.2013

Minä olen 11kk vanha

Moikka kaikille! En olekaan teille vielä kirjoitellutkaan, mutta nyt sen teen, kun joku teistä äidin lukijoista oli pyytänyt niin!

Ensin haluan esitellä mitä kivaa äiti taas mulle eilen osti. Käytiin nimittäin äiskän ja mummin kans Robinhoodissa alennuksissa ja mulle ostettiin uusia vaatteita, kumiankkaa en saanu, vaikka kovin tahdoin, en myöskään marjasiepparia.. hö.

Vendi, body ja shortsit, koko 86

Vendi, koko 86

Vendi, koko 86
Ja äiti löysi mulle myös vihdoin oman juhla-asun mun synttäreitä varten!
Robinhoodista ei kyllä sitä yläosaa löytynyt, kun sielä oli vaan rinsessa vaatteita, mutta kyllä sieltä housut löytyi. Lindexistä äiti tilasi sitten yläosan + jotkut trikoot.


Tässä se juhla-asu:


näyttää sinertäville, mutta ovat mustat, sopii hyvin mun oman mustan rusetin kanssa
Sitte itse aiheeseen. Olen tänään 11 kk ja äiti jo vollottaa, että olen muka kasvanut liian nopeasti.
Osaan jo vaikka mitä, mutta mitäs olenkaan oppinut kuukauden aikana?
Ainankin kävelemään, en vaan vielä kovin hirmu pitkiä matkoja uskalla yksin mennä, mutta melko pitkiä, olen myös pari kertaa noussut seisomaan omin nokkineni.
Yritän myös kovasti matkia kaikkien puhetta ja erilaisia sanoja. Kaikki sanat ovat vaan hirmu vaikeita, kieleni on aina ihan solmussa, kun yritän puhua!
Osaan kuitenkin sanoa jo ´´mamma`` ´´vaava`` ´´pappa`` ´´kii/kiihh``(kissa).
Ymmärrän myös hirveesti puhetta, muttä älkää kertoko äiskälle! Tai ehkä sekin sen jo tietää.. Äiti kun kysyy minulta, missä jokin asia on, osaan osoittamalla kertoa, kun ei se tunnu itse mitään löytävän..

Mitä minä syön?
Syön 8kk ruokia, niitä valmiita purkkeja, koska äitin tekemät on ihan kamalan makuisia!
Syön aina kerralla yhden purkin, joskus en halua syödä ja sitten äiti lopulta luovuttaa. Ihan tyhmää vaan, kun sitten tuleekin uudelleen nälkä, enkä saakkaan mitään herkkuja.
Syön myös niitä hedelmäsoseita. Syön myöskin itse soossattuja hedelmiä, sekä pikku palasia mitä on pilkottu minulle.
Syön myös aina välillä luonnon jugurttia, johon äiti laittaa sekaan hedelmä sosetta taikka banaania.
Ruuan kanssa juon vettä. Osaan juoda tosi hyvin ihan itse, mutta tykkään aina samalla kastella itseni tahallaan ja siksi en kovin usien saa itse juoda.
Juon Nan2 merkkistä maitoa, johon äiti sekoittaa Valion maitoa sekaan. Valiota oli aluksi vain 20ml, sitten oli 30-40ml ja nyt sitä on sielä 50ml. Kuukauden päästä en kuulemma enään juo Nan:nia ollenkaan ja sitten mun (muka) pitää sanoa heipat tuttipullollekkin?!?
Iltaisin saan Eloveenan kaurapuuroa, määrä vaihtelee aika paljon, joskus syön ison lautasellisen ja joskus en ollenkaan.

Milloin minä syön?
Yöllä en syö, sehän on selvä, yöllä nukutaan. Syön aamulla 6-8 välillä, seuraavaksi klo 10, 12-13, 14-15, 16, 17.30, 19.30, 20.40.

Paljon nukun?
Käyn illalla klo 21 suunnilleen nukkumaan, herään aamulla lopullisesti 7.30-9.00 välillä.
Nukun päikkärit klo: 10-13.30 ja seuraavat vasta 17.30-19. Tämä on uusi rytmini, en tiedä kauanko aijon tämän pitää, mutta nyt se on muutaman päivän ollut tämä, sain ihan itse valitakin!

Mitäs muuta keksittäisiin?
Tykkään riekkua sängyssäni.
Kiidän äkkiä karkuun, jos teen pahojani.
Käytän vaatekokoa 86.
Vaipoissa toujours 5-teippi
Sairastin myöskin Vauvarokon, se oli ihan kamalaa!
Hampaita en ole vielä saanut, ärsyttää, kun äiti aina sörkkii mun ikeniä ja ihmettelee missä hampaat on.

No mutta ei mulla nyt ole muuta asiaa, moikka!

♥:Kevin

6 kommenttia:

  1. Ihania ostoksia ja kiva kun löysit nyt sen juhla-asun! :)

    Voi mikä iso herra teilläkin jo on! :) Onko teillä tässä kuussa neuvolaa tai käytkö ottamassa mittoja? Mun pitäis käydä ottaa Nellasta, ku haluisin vauvavuodelta joka kuusta. Kun jaksais vaan mennä..

    Käyttääkö Kevin jo kokoa 86? Muistan kun käytti vielä 74 kokoa eikä siitä oo kauaa? ;o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep :)

      ei oo ku neukku on kii, sulku kesäl aina tääl eikä tääl saa käytyy ite ottaa mittoja, vituttaa suunnattomasti -.- Mäki haluisin joka kuulta, mut ei voi minkää, yritettävä ite mittailla :D

      Juu 86 menee kaikki vaatteet 74 kaikki pienii :D

      Poista
  2. Anonymous4.7.13

    Nää postaukset on kivoi mis kerrotaan niinku vauvan näkökulmasta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täytyy alkaa tekee useemmin! =)

      Poista
  3. Anonymous5.7.13

    Aivan ihana postaus :') iso poika jo ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiva, että tykkäsit :)
      Niin on! ♥

      Poista

Kiitos kommentistasi ♥