19.9.2013

normi päivä minun silmin

Äiti on tehnyt ennenkin päivä kuvina -postauksia, mutta tälläkertaa minä kerron, kuinka minun normaali päiväni etenee.

Torstai 19.9.2013

•Heräsin klo 8.30, huusin ja äiti tuli minut hakemaan omaan sänkyynsä ja antoi maitopullon.
• Maidon jälkeen sain leikkiä vielä sängyssä, koska äiti on aina niin laiska aamuisin, ettei jaksa heti nousta leikkimään kanssani.
Leikin äiskän kännykällä, hörpin vielä maitoa, sekä komensin kissaa.


• Kuitenkin aika pian lähdettiin potalle ja katselin samalla kissan touhuja
• Ja sitten äiti puki mulle vaatteet päälle. En tykkää siintä yhtään, mutta tänä aamuna jaksoin malttaa nätisti.


• Seuraavaksi aloin, äidin sanoin ´´pahan tekoon``, vaikka oikeasti mä halusin vaan nähdä mitä laatikkoon on piilotettu ja autoin äiskää pyykkien kanssa.

• Kun äiskäkin sai vaatteet päälle ja pyykit pois, leikittiin autoilla ja klo 9.25 katsottiin siinä samalla eastendersiä ja myöskin tanssittiin mainosmusiikkien tahtiin.

• En uskonu äitiä, että sohvalla ei saa hassutella (tai kuten äiti sanoo riekkua)
 ja sitten mä sieltä humpsahinkin alas ja sitte kiukutti, kun säikähin

• Sitte astuin vielä mun auton päälle ja sattu ja kissakin tuli kiusaamaan!



• klo 10 sain vitamiinin ja päiväruokaa, se oli aika hyvää, mutta en ihan kaikkea jaksannut syödä. Samalla kun söin, sain katsoa äiskän kanssa lemmenviemää.

• Sen jälkeen mentiin taas sinne potalle kököttämään ja sitten nukkumaan. Tai no, kyllä mä vielä hetken joudun sängystä katsella, kun äiti laittoi vielä jotain vaatteita kaappiin. Nukahdin klo 10.30

•Heräsin vähän vaille yksi, mutta jouduin hetken odottamaan, kun äiti puhui puhelimessa jotain tärkeää. Sain heti välipalan, joka oli vaniljajugurttia ja mangopilttiä.

• Välipalan jälkeen katselin, kun äiti tyhjensi ja täytti tiskikoneen, jonka jälkeen lähdettiin taas potalle ja vaipanvaihtoon.


• Sitte äiti söi ja minäkin sain maistiaisia

• Sitten me äiskän kanssa leikittiin ja sain leikkiä äiskän hiuksissakin ja se oli hauskaa! Lueskelin myös kirjoja  ja vähän kiukuttelin, kun en saanut vieläkään juosta sohvalla.


• Vähä vaille neljä olin jo tosi väsyksissä ja äiti anto mulle ruokaa, se oli jotain vihannes stroganoffia ja jaksoin syödä kaiken!
Ja sitte taas potan kautta nukkumaan ja nukahdinkin samantien.

• Heräsin vaille viisi, säikähdin ihan hirmusesti, kun isi oli ruvennut tekemään limpparia sillä kovaäänisellä koneella ja heräsin siihin meteliin ja sitten kuulin, kun äiti huusi iskälle, että sillä ei liiku korvien välissä mitään ja sitte mä nukahinkin uudelleen.

• Päikkärit loppu kuudelta ja isi tuli mut hakemaan, olin taas heitellyt mun unileluja pois sängystä, kun ne oli mun tiellä.
Välipalaksi sain mangososetta, se oli nannaa ja loppu liian äkkiä. Ja taas me käytiin potalla. En ymmärrä miksi sieläkin pitää ravata vähänväliä.


• Illalla mä itkin aika paljon, koska mua suututti, kun kaikki kiva kiellettiin. En saanut mm. repiä kaihtimia, juosta vieläkään sohvalla, repiä kissaa hännästä, ottaa äitin kahvimukia, koskea kynttilään....
Kyllä mä vähäsen leikinkin, tai no, ainakin mä levitin kaikki leluni pitkin huonetta.


• Illalla myös syötiin puuroa isin kanssa ja vanhemmat katto salkkareita samalla, kun mä kiukkusin.
Salkkareiden jälkeen eli kahdeksalta illalla menin isin kans potalle ja pyllypyykille
• En päässyt edes iltakylpyyn! Äiti sano, että tällästä kiukkupyllyä ei kannata kylpyyn viedä vaan äkkiä nukkumaan. Pöh, suututti vähän lisää.

•Potan ja pesun jälkeen rasvailin itseäni isin avustuksella ja puettiin nallepuhi yökkäri päälle. Sitte leikin hetken nätisti olohuoneessa, kunnes äiti, 20.30 anto mulle maitoa, mutta ei mua huvittannu juoda sitä.




• Miut vietii sänkyy, äiti ja isi siivos mun huoneen, anto suukot, toivotti hyvät yöt ja lähti. Mutta mä en haluu nukkuu, en haluu!!

2 kommenttia:

Kiitos kommentistasi ♥