10.3.2014

Parturileikkejä

Rasmuksen äiti on kampaaja, joten hän on luonnollisesti aina värjännyt ja leikannut Rasen hiukset.
Meillä sensijaan on kampaaja perhetuttuna, joka leikkeli minun hiukset, kun asuin vielä kotona, värjäyksen olen aina hoitanut itse.
Kukas nyt on leikannut mun hiuksia? No pitkään aikaan ei kukaan, pari viime kertaa olen itse vaan leikellyt kuivia latvoja pois ja pari kertaa leikannut otsiksenkin.
viimeisen kerran, kun kampaaja on koskenut mun hiuksiin, ne leikattiin tarkoituksella kerroksittain ja epätasapitkiksi, joten sitäpä ei ole kukaan huomannut, vaikka olen itse napsinut menemään.
Ihan kampaamossa olen ollut kolme kertaa. Kerran mummini halusi viedä, kun olin ala-aste ikäinen ja kaksi kertaa olen käynyt ottamassa sinettipidennykset.
Tästä syystä en itseasiassa edes uskalla mennä parturiin. Pelottaa, että ne pilaa mun hiukset..
Joten jos joskus haluan jonkun mallin hiuksiini, jollaista on mahdoton alkaa itse väkertämään, niin pistän Rasmuksen äidin asialle, sille uskaltaa sitten raivotakin, jos menee pieleen! :D

No asiaan, Rasmus ei ole pitkään aikaan päässyt äitinsä käsittelyyn ja reuhka oli jo aika järkyttävä, joten ostettiin hiustenajokone (jollaista en olekkaan ikinä käyttänyt) ja minä ´´vähän`` siistin!
Yllätyttiin molemmat, kuinka hyvä siitä tuli siihin nähden, että ekaa kertaa ajelin, joku kampaaja kyllä varmaan saa sydärin, kun katselee mun käden jälkeä, mutta pääasia taitaa olla, että itse ollaan ihan tyytyväisiä?
ENNEN

ENNEN
JÄLKEEN

JÄLKEEN

JÄLKEEN


Kun kone oli kerta ostettu, ajattelin, että no minäpä nykäisen vihdoin itseltänikin pari ärsyttävää tupsua pois, jotka ei ole ikuisuuksiin kasvanut mihkään. Kyseessä olivat siis tupsut korvien edessä ja niskassa sellainen kunnon taka jeejee, joka oli julmetun pitkä, muttei pysynyt ikinä muiden hiusten seassa kiinni.




Siitä sitten vähän innostuin ja leikkelin pitkästä aikaa kuivat latvatkin pois.
Opinpa taas sen, ettei pitäisi antaa vaan kasvaa, sillä sitä kuivaa osaa oli jo todella pitkälti ja hiukset lyheni enempi, kuin olisin halunnut niiden lyhenevän.. Oli järkyttävää katsoa lavuaaria, jossa oli iso tukko karvaa, joita olin vaivalla kasvatellut.

Muut, jotka ei tiedä, että hiuksiini on kajottu, ei kyllä varmaan edes huomaa eroa.


Nyt on sitten tehty kevät siistintä kaikille meidän talouden ihmisille! :D
Onko siellä muita, jotka saksii kotikonstein?

6 kommenttia:

  1. Me saksitaan ite :D

    Säästää PALJON. Hyvää jälkeä tuli! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. JEP! Miesten hiusten leikkuuhan ei paljoa maksa eikä vissiin värikään, kun miehillä yleensä on lyhyt tukka, mutta herranjestas naisten parturiin saa uppoomaan rahaa, mitä oon kuunnellu ja katsellu noita hintoja!
      Ja lapsen hiusten leikkuu mun mielestä kivempi kotoon, koska vieras parturi ei tiedä miten se pien lapsi reagoi jne. itse huomaa eleistä, milloin se meinaa heilahtaa ja miten sen saa pysyy aloillaa ja tyytyväisenä :)

      Poista
  2. Anonyymi11.3.14

    Ite kans leikkelen ja värjäilen pääsääntöisesti itse koska se käy ihan kädenkäänteessää säästää rahaa ja olenhan tehnyt sitä jo monta vuotta ni sujuu hyvin :) hyvinhän sinultakin sujuu tuo koneella ajelu ja itseltäsikin lähti ihan mukava tuppo kuivaa pois :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, kyllä itselläkin ekat saksimiset meni niin v**uiks, että joutu tuttu parturi korjailemaan, mutta eihän kukaan ole seppä syntyessään, ja tekemällä oppii ;) Olen parin kaverinkin hiukset leikellyt ja hyvät tuli niistäkin! =)

      Poista
  3. Anonyymi12.3.14

    Mä leikkaan ja värjään aina omat hiukset, kerran oon vaa käyny parturis. Leikkaan myös lapsen hiukset, miehen hiukset ja siskon ja kavereitten hiukset :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noni, sulla onkin sitten varmasti jo tuota taitoakin kertynyt! :)

      Poista

Kiitos kommentistasi ♥