15.5.2014

Täydellisesti onnistunut yllätys

Eilen oli todella kiire päivä, Rasmuksella oli nimittäin syntymäpäivät ja olin jättänyt KAIKEN viimetippaan, joka ei ole tapaistani, joten stressi/paniikki oli valmis.
No olin kuitenkin jo suunnitellut miten haluan ilahduttaa synttärisankaria, onneksi onnistuin myös toteutuksessa ajallaan!

Aamusta laitettiin tietysti Rasmukselle synttärionnittelu viesti ja sitten lähdin Kevinin kanssa kaupoille ostamaan lahjaa ja ruokaa illan yllätystä varten.
Olin aiemmin valittanut Raselle, että hänen pitää leikata varpaankyntensä ja selvisikin, että hän oli kadottanut leikkurinsa. Vitsailin monena päivänä, että se on hänen lahjansa sitten.
Ihan yhenäkkisestä päähänpistosta vitsistä tuli totta ja matkaan tarttui kynsisakset sekä leikkurit.
No ostin mä sille hajuvedenkin!


Kotona alettiin tekemään salaattia valmiiksi ja Kevinin päiväunien aikana valmistelin pääruuan eli pekoniin käärityt täytetyt herkkusienet.
Tätä Rasmus ei todellakaan osannut odottaa, koska hän tietää kuinka paljon inhoan pekonia.
Rasmus tykkää siitä kovasti, mutta minun takia ei sitä kotona paistele kuin hyvin hyvin harvoin, koska joudun hajuajaksi poistua ulos tai oksennus lentää.
En myöskään pysty koskemaan niihin limaällötyksiin, joten ruuan valmistus kävi vain kumihanskat kädessä.

Ruuat pussiin ja jääkaappiin odottamaan paistoa. Kevin heräsi taas tuttuun tapaan jo vajaan tunnin unien jälkeen, joten se toi lisähaasteita mun laittautumiseen ja kerkesinkin juuri saada kaiken valmiiksi kun veljeni tuli.
Kun Rasmus tuli, kerkesi hän juuri lahjan avaamaan ja suihkussa käymään kun pitikin jo lähteä.
Olin nimittäin sopinut veljeni Kevinin vahdiksi ja suunnitellut meidät elokuviin. Rasmus ei tiennyt etukäteen mitään. puolessavälin matkaa Rasmus hoksasi, että me mennään flamingoon, mutta vielä parkkihallissa hän mietti kuumeisesti, että mitä ihmettä me siellä tehdään.
Asia selvisi vasta lippuluukulla.
Elokuva oli se toinen nainen ja me molemmat tykättiin siitä kyllä kovasti. Oli todella ihanaa päästä kahdestaan rentoutumaan ja nauramaan, vieläpä kun viime elokuvakerrasta on vähintään 8kk!



Kotona oli mennyt kaikki kuulemma hyvin eikä Kevinkään ollut kiukutellut yhtään.
Minä rupesinkin heti grillailemaan syömisiä ja Rasmus arveli minun tekevän pihviä, eli täydellisesti yllättyi, kun hälle selvisi mitä teen!
Itselleni grillasin kaksi perus makkaraa, Rasmukselle sienien täytteenä oli homejuustoa ja veljelläni ruohosipuli levitettä. Lisäksi jokaiselle oli maissipötkö ja sitä salaattia, jossa oli: salaatinlehtiä, kurkkua, tomaattia, viinirypäleitä, fetajuustoa ja paprikaa.
Loppuvaiheilla grilli lemahti kyllä ilmiliekkeihin, mutta se saatiin onneksi äkkiä sammumaan eikä ruuatkaan kerinnyt kovin pahasti palamaan, kun ne sai ritilällä äkkiä nostettua syrjään.
Miehet kehuivat ruuan kyllä maasta taivaisiin ja sehän se oli paras kiitos kaikesta vaivannäöstä!



Mun päätavoite oli, että kaikki mun suunnittelema tulee Rasmukselle täysin yllätyksenä, ja siinä kyllä onnistuin paremmin kuin hyvin! Illasta olin kyllä ihan loppu.. mutta oli se sen arvoista, kun sai nähdä että itselle rakkaat ihmiset on onnellisia ♥

4 kommenttia:

  1. Anonyymi15.5.14

    Alko vähän pelottaan tuo grilli nimittäin meillä on samanlainen :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt on ihan pakko kysyä, mistä tiedät millainen grilli meillä on? :D
      Mutta joo se sytty ihan siksi, kun siellä alla pitäisi olla vettä (siis siellä minne sita rasvaakin tippuu), mutta parvekkeen lattia kaataa senverran, että ne vedet kasaantu vain toisellepuolelle, niin se toinen puoli sitte lopulta leimahti :D

      Poista
    2. Anonyymi15.5.14

      Sulla on ollu kuva täällä tai instagrammissa ku grillaatte :) pitää muistaa ite olla tarkkana sen veden kanssa!

      Poista
    3. aaa joo instassa on kuva ainakin :)
      Joo suosittelen kattelee että sitä vettä oikeasti on koko alueella!

      Poista

Kiitos kommentistasi ♥