8.7.2014

punapää

Tajusin, etten ole kirjoitellut vielä mitään mun hiuksista, joten nyt ne saavat kokonaan oman postauksensa!

Mulla on vuosien aikana ollut jos jonkin väristä ja -näköistä pehkoa.
En edes muista missä järjestyksessä olen mitäkin kokeillut, mutta on ollut blondia lyhyenä sekä pidennyksillä, ruskean eri sävyjä eri pituuksissa, täysin mustaa, punaruskeaa, punaista, kerran kävi moka ja mustan sijaan tulikin sähkön siniset hiukset!
Oma luonnollinen värinihän oli ihan tosi blondi, nykyään juurikasvu näyttää lähinnä likaisen harmaalle, mutta tiedä sitten millainen olisi, jos kasvattaisi kunnolla sen oman värin takaisin.

Mulla on ollut kaksi kertaa täyspään sinettipidennykset, mutta enhän minä jaksanut niitä paria kuukautta pidempää pitää. Lisäksi on ollut klipsipidennyksiä useaan kertaan ja viimeisempänä myös punainen oma tukka päältä ja blondit sinettipidennyksillä lisätyt hiukset alta.

Onpahan tuo otsiskin ollut useamman kerran.

On ollut erilaista raitaa, otsatukka erivärillä muun pehkon kanssa, alta ja päältä eriväreillä jne.
Olen myös useaan kertaan blondannut täys mustasta, on suuri ihme, että mulla ylipäätään on yhen yhtään hiuskarvaa päässä.

Tähän punaiseen päädyin viimeisen kerran niin, että mulla oli mustat hiukset, halusin niihin punaisia raitoja, mutta ulkomaalainen kampaaja ei siinä onnistunut ja siitä sitten sainkin idean vaan värjäillä jatkossa tyvikasvun & päälle punaisella.
En siis yleensä käy suomessakaan kampaajalla, mutta olin muutenkin päättänyt tehdä jotain uutta hiuksilleni, joten oli ihan sama mitä niille sinällään tapahtuu ja kielsin tuota ulkomaalaista kampaajaakin että saksia hän ei saa käyttää.
Kun olin pieni, niin perhetuttu kävi aina leikkaamassa mun hiukset ja vielä tänäpäivänäkin hän leikkaa äiskän hiukset. Minun hiuksia ei ole aikoihin amattilainen puuttunut, olen itse saksinut huonoja latvoja ja kun hiukset on muutenkin epätasapitkät ja kerroksittain niin ei niistä edes huomaa jos niitä vähän sieltä täältä karsii. Aina olen itse värjännyt, jos tuota ulkomaalaista ei lasketa.
Sinettipidennykset kävin tietenkin kampaamossa laitattamassa.

Nythän mulla on ollut punainen jo kolme vuotta, neljättä viedään. Pitkä aika mulle, joka aiemmin pidin samaa väriä max. puolivuotta!
Mutta nyt olen jo varma, että tämä on se ´´mun väri``, hauskaa muuten, että mun äitikin on punapää, ollut melkein koko mun elämäni ajan.
Punaista on vain hiton vaikea ylläpitää ja välillä tekisi mieli heittää hanskat tiskiin sen suhteen.
Mitä mä mun hiuksille nyt sitten teen?
Alla kuvat järkyttävästä tilanteesta, yleensä en laske tyvikasvua tai haalistumista noin pahaksi.


Värjäsin ennen Liven tummimmalla punaisella, mutta vaihdoin Oliaan, koska siinä ei ole ammoniakkia.
Yleensä värjäysohjeissa lukee, että väriä olisi pidettävä hiuksissa n. puolituntia, mutta mä olen aina merkistä riippumatta pitänyt tunnin, koska mulla on niin hylkivät hiukset, että niissä ei pysy esim. hiuslakoista, kuin kaikkein vahvin märkälakka.
En kyllä tiedä onko sillä vaikutusajalla sitten edes väliä, että tekeekö se väri päässä enään mitään sen puolentunnin jälkeen.. Joku ammattilainen voi vastat kommentti boksiin jos osaa asiasta kertoa enempi!



Koska punainen väri haalistuu todella nopeasti, eikä ´´kunnon väreillä`` viitsi olla kokoaika värjäilemässä, teen yleensä niin, että värjään olialla juuren ja loput mitä jää (ei siis tosiaan riitä yksi purkki koko pehkoon) niin muualle hiuksiin ja kertaviikkoon vedän hiukset läpi color maskilla.
Color mask on sävyttävä hoitoaine ja näin hiukset pysyy hyvänä pidempään, ilman kokoaikaista värjäys rasitusta. Se ei vain tartu värjäämättömään hiukseen, eli esim. tyvikasvua ei sillä punaiseksi saa.
Itse käytän Biozell:n chili pepperiä.




Shampoot ja hoitoaineet mulla vaihtelee, mutta käytän aina kampaamo tuotteita, joita Rasmuksen äiti meille tuo omasta liikkeestään.
Jos suoristan, kiharran tai föönaan hiuksia, laitan jonkunlaista lämpösuojaa ensin, ettei hiukset kärsisi ja silloin ne myös muotoutuu helpommin.
Välillä hiukset menee syystä tai toisesta tosi kuiviksi ja silloin laitan niihin mythic Oilia -hiuksiin jätettävää hoitoöljyä. Ja hiukset näyttää taas eläviltä!
Pestessä ihan perus setti, eli ensin shamppoo - pesu - hoitoaine vaikuttamaan - pesu. Paitsi silloin jos laitan sävyttävän niin se on perus hoitoaineen tilalla.


Unohdinkohan kertoa jostain.. KYSYKÄÄ jos jotain tulee mieleen!
Tai kertokaa omat hiusten hoito vinkit, paras hiusväri?

4 kommenttia:

  1. Nuo punaiset sopii sulle tosi hyvin :) Moneen kertaan vaihtunut sullakin hiustyyli.

    Värjäsin ennen lapsia tosi paljon itse, mutta sitten alkoi taas tehdä mieli saada kampaajan käsittelyä ja siellä oonkin pitemmän aikaa asioinut... Pitäiskin taas varata aikaa.

    Pesen hiuksiani päivittäin, kerran viikossa teen pelkän sauna+hoitoaine-tyyppisen käsittelyn. Suihkun jälkeen laitan niitä kosteisiin hiuksiin imeytyviä hoitoaineita, joita Lorealilla esimerkiksi on (mikä se niitten nimi edes on?!) Ja käytän öljyhoitoja hiuksiini. Tuntuu ainakin auttavan, tiedä häntä sitten :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :)
      Kyllä tosiaan juu :D jotenkin rentouttavaa kun ei oo tarvetta enää säätää hiustenkaa :)

      Tuosta unohinkin kirjottaa; ite pesen hiukset normaalisto vain 3x/vk, koska mun hiukset kuivuu pesusta. Muina iltoina pidän semmosta suihkumyssyä ettei hiukset kastu :)

      Poista
  2. Anonyymi10.7.14

    Mul oli n.9 vuotta mustat hiukset. Vähä synnytyksen jälkee tuli sellain fiilis et kaipaan jotain muutosta. No rupesin blondaamaan kotona. Kaikki varmaa voi kuvitella kuinka paljon tarvii värinpoistoo hiuksii jota on värjätty 9vuotta mustalla. No 3kk sain täysin blondit. Mutta sitte se ikävä puoli.. mun hiukset oli ennen blondaamist melkein alaselkää asti ja siinä vaiheessa ku oli blondi tukka niin hiukset yletti just ja just olkapäille.. vähän katkeili ja tippu hiuksii.. eiku parturii vaa ja leikkaa loputki huonot pois,sen jälkee hiukset oliki samas leuan linjan kans. Viel tänä päivänäki ärsyttää ku piti olla tyhmä!! Blondei en ees kauaa pitäny ku halusinki jo ruskeet. No ruskeeka ei ollu mun juttu joten värjäsin punaseks ja sen tunsin heti omakseni! Punasta pidin semmosen vuoden ja nyt kesän tullessa ja elämäntilanteen muuttuessa kaipasin jotain muutosta taas. No tässä sitä taas blondina mennää! Ei tämä blondika mun juttu ole, mut oon päättäny et kesän meen nyt blondeissa ja syksymmäl punaset takas koska se vaan on ainut väri minkä tunnen omakseni! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voin vaan kuvitella kun mullakin omi suuri homma aina blondailla mustasta vaikkei ollut koskaan vuottakaan kerralla sitä väriä ja munkin hiukset meni ihan purkaks ja katkeiö ja oheni :/

      Onhan se tosi virkistävää välillä vaihtaa väriä! :)

      Poista

Kiitos kommentistasi ♥