1.11.2014

Päivä kuvina 4 -opiskelija/äiti

Jep, tämä on tosiaan jo neljäs laatuaan!
Ensimmäisen tein Kevinin ollessa 4kk ja se löytyy TÄÄLTÄ
Toinen oli, kun Kevinillä oli ikää 7kuukautta ja tuo päivä löytyy TÄÄLTÄ
Ja kolmas Kevinin ollessa 1v. 10kk ja sinne pääset TÄSTÄ

Tuo viimeisin ja tämä ovat ihan jo vertailuksikin, sillä meidän perus arki on tässä välissä muuttuntu ihan täysin! Kevin aloitti päiväkodissa 2-vuotiaana ja minä jatkoin samaan aikaan opiskeluja.
Arki on todella erilaista, joten suosittelen vilkaisemaan tuon edellisen, jos ei niin ole vielä tehnyt.


Päivät ovat erittäin vaihtelevia, johtuen minun vaihtelevista koulupäivistä. Joka viikolle on erilainen lukkari, koska lähes jokainen päivä on erilainen; eri pituinen ja eri oppiaineita.
Kouluni alkaa aina aikavälillä klo: 8.30-11.45 ja loppuu aikavälillä klo: 11-15.15 ja välillä ei ole ollenkaan koulua. Sellainen minimi koulupäivän pituus on ollut 1½tuntia ja maximi on sitten vajaa 7tuntia.
Yritin valita tähän esimerkkipäivään sellaisen keskipituisen normi päivän.
Ja itseasiassa mulla iski paniikki, koska unohdin tämän ihan täysin ja mulla alkaa nyt se työjakso, joka poikkeaa täysin koulussa olosta.
Eli päivä 31.10.14 perjantai, Kevinillä ikää on nyt n. 2v.3kk

Klo 5.58: soi ensin Rasmuksen herätys ja tasan kuudelta heti perään omani.
Nousen heti ylös ja hiippailen vessaan. Rasmus jää tapansa mukaan torkuttamaan herätystään.
Klo 6-7: Hoidan omat aamujuttuni, kuten puen päälle, harjaan hiukset, meikkaan, syön aamupalan..



Klo 7: Herätän Kevinin



Klo 7-7.30: On Kevinin aamujutut, eli heräily, aamupesut, vaatteiden puku, vitamiini ja vielä ennen lähtöä on nyt täivaaran aikaan ohjelmanumerona suihkia pojan hiukset täitä vastaan olevalla suihkeella. Hiukset menee ihan sekaisin, mutta eipä niitä oikein saa harjatakkaan, kun sitten aineen vaikutuksen teho laskee.






Klo 7.30: oltiin alakerrassa päiväkodissa. Laitettiin vaatteet naulaan ja pestiin kädet ja Kevin lähti taas reippaasti leikkimään.
Minä kävin vielä nopsaa kotona, koska tykkään kun saan rauhassa pukea itseni, ilman, että pieni raivostuu ja tarhan aulassa mulla hikivaluu.

Klo: 7.50 olin odottamassa junaa. ja klo: 8.15 jatkoin kävellen kouluun luokkakaverin kanssa.
klo: 8.30 oltiin hakemassa kahvia ja siitä kipitettiin tunnille.

Klo: 8.35-10.50 Olin tunnilla, jossa oli TOP-orientaatio: ohjeistus työjaksolle, jaettiin pino paperia ja täyteltiin joitain papereita. Saatiin myös edellispäivän raamatun kokeet ja olin jälleen todella ihmeissäni kolmosesta.

Klo: 10.50-11.45 Ruokatunti. Söin tortillaa, jossa täytevaihtoehdot olivat aika niukat, ei ollut mitään perus kurkkua, tomaattia...

Klo: 11.45-12.50 oli leikkiseikkailun viimeinen tunti, jossa annettiin palautetta kurssista sekä meidän järjestämästä tapahtumasta ekaluokkalaisille. Leikittiin vielä viimeiset luokan ryhmien leikit.
Tunnin jälkeen lähdettiin kävelemään taas junalle, joka saapui 13.45

Klo 14.05: olin kotona ja taas purin ensin omat tavarani ja hain vasta sitten Kevinin alakerrasta, koska muuten eteisen valtaa kaaos.
Klo 14.15: olin päiväkodilla ja odottelin, että Kevin syö välipalan loppuun. Päivä oli mennyt oikein hyvin taas.
Tarhapäivän kulku on jotakuinkin näin: puuro klo: 8, puuhaa sisällä, ulos klo:10, Ruoka klo:11 --> nukkumaan, välipala klo: 14.  Ja jos on pitempi päivä niin sitten siihen taas puuhailua sisällä ja ulos taas klo 16 mennessä.
Klo 14.20-15.30: oma välipalani ja kahvia, pika imurointi ja leikkejä.


Klo 15.30-15.50: Kevinin ruoka, spagettia ja jauhelihakastiketta. Laittelin keittiötä ja maksoin laskuja.


Klo 15.50: Mun kaveri tuli käymään ja lähti samalla oven avauksella, kun Rasmus tuli kotiin kauppakassien kanssa klo 16.30
Oli tarkoitus nähdä tänään Niinaa ja Niklas vauvaa, mutta Kevin on taas flunssassa niin ei uskalla ottaa riskiä, että tarttuu vauvaan.


Klo 16.30-17.45 tehtiin ruuaksi pitkästä aikaa tortilloja ja syötiin. Yleensä syödään kaikki 15.30-16.30 välillä.

Klo 17.45-18.20: Lepuutettiin täysiä vatsoja sohvalla kaikki yhdessä ja mietin ensiviikon asioita ja Kevinin nimppareita. Sytyttelin kynttilöitä tuomaan vähän lämpöä.


Klo 18.20-19  Rasmus leikki Kevinin kanssa ja minä laitoin koulukamppeet kaappiin ja täytin repun työvarusteilla, kävin läpi papereita ja kirjoitin erilaisia juttuja itselle muistiin liittyen nimppareihin, jouluun, isänpäivään, työjaksoon...



Klo 19-19.30: Rasmus ja Kevin touhusi omiaan ja minä luin muiden blogipostauksia kun siihin kerrankin oli aikaa. Yhtäkkiä huomasin, että pojathan makaa sohvalla ja Kevin unessa! Reppana on vähän kipeä ja kahtena iltana jo ollut ihan vetopois ja nukahtanut kesken illan.
No saatiin pieni kyllä hereille, kun kerrottiin, että olisi puuroaika


Klo 19.30-20.30: Kevinin iltatoimet eli puuron syönti, iltapesut (yleensä minä käyn Kevinin kanssa suihkussa, mutta nyt oli niin väsynyt kaveri etten viitsinyt viedä- ja tällöin Rasmus kerää lelut), hampipesu, yökkäri, seuraavan päivän vaatteiden valinta, iltalaulut ja nukkumaan.

Klo 20.30-: Meidän kaikkein perinteisin ilta: Rasmus nukkuu sohvalla ja minä käyn suihkussa ja laittelen kotia kuntoon ja olen koneella. Sivukorvalla kuuntelin taas vain elämää Elastisen vedon ja pakko taas vaan sanoa, että VAU!
Rasmuskin vihdoin heräili ja päästiin katsomaan päivän Salkkarit nauhalta ja perään vielä Posse.
Nukkumaan menin Klo 23 aikoihin.


Sellainen oli meidän aika perus tylsä arkipäivä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi ♥