16.8.2015

Yksi haave toteutunut

Olen pari vuotta sitten kironnut sitä, kun käytössämme ollut auto lähti, kun muutimme tänne. On ärsyttänyt suuret kauppaostokset vaunujen kanssa, sekä koulumatkat, kun juna kulkee niin huonosti koulumatka väliä. Monta kertaa kuukaudessa olen kironnut mielessäni autottomuutta.
Ollaan pitkään pohdittu asiaa ja ajateltu, että no, se on mahdollista vasta, kun minäkin olen töissä.
Ajatus on silti pyörinyt molempien päässä.

Eilen sitten ihan muuten vaan huviksee katseltiin autoja, vertailtiin, pohdittiin.
Löytyi yksi täydellinen yksilö.
´´soitanko tolle myyjälle?`` -´´no... joo, soita vaan``
Rasmus kyseli kaikki mahdolliset tiedot ja sopi koeajosta ja koska meillä ei ollut autoa, pyydettiin myyjä lähemmäs meitä (hän kuitenkin myös asuu Vantaalla) ja hän suostui heti.

Mentiin koko perheen voimin katsomaan autoa ja se oli paljon upeampi, kuin myynti kuvissa.
Rasmus kävi koeajolla ja kyseli ja tutki lisää. Sitten he ajoivat myyjälle tekemään kaupat ja paperit loppuun.

Me omistetaan nyt oma auto!!



Ford Mondeo ♥

Ei kolhuja, ei naarmuja, ihan uudet kesä- sekä talvirenkaat, sisältä niin siisti, kuin olisi liikkeestä ajettu uutena ulos, vasta katsastettu, kaikkia pikku juttuja (joista en naisena mitään ymmärrä) huollettu juuri. Ainut ´´vika`` mikä autossa on (tiedossa), on se, että takaluukku on vioittunut (joku sähkö vika tms.) - aukeaa vain avaimilla käännettäen. Eipä haittaa minua.
Myyjän mukaan autossa ei hänen seitsemän vuoden käytön aikana ole ollut mitään suurempia vikoja.

Huomenna pitää käydä katsastuskonttorilla ja hoitaa vakuutukset kuntoon.
Ostettava myös parkkikiekko, raappa, harja ja joku lisäosa mankkaan, että saadaan meidän parempi siihen kiinni. Niin, pitäähän mun vielä ´´opetella`` ajamaan taas, ollut sen verran taukoa, että hetki ehkä menee tottua. Mutta ei huolta kanssa liikkujat, olen rauhallinen kuski ja ainakin ennen ollut hiton hyvä ;)
Oon niin onnellinen! Nyt vaan toivotaan, ettei tuo meidänkään aikana kerää suurempia vikoja!
Onko teillä lukijoilla Ford-merkkisestä autosta kokemusta?

4 kommenttia:

  1. Me ostettiin kanssa mulle just auto, kun lähdin sen verran kauaksi opiskelemaan. Meille kotiutui Ford Focus, joka oli käytetty, mutta kunto oli kuin olisi uutena ostettu :) Ja mun vanhemmilla on aina ollut Ford ja koskaan ei ole mitään valittamista löytynyt eli onko sitten hyvä merkki vai ainoastaan hiton hyvää tuuria :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla! :) tääkin on tosiaa tosi hyväs kunnos, ajookaa ei liiaksi :)
      Toivotaan et on hyvä merkki tai jos meillekki suotas hiton hyvää tuuria ;)

      Poista
  2. Anonyymi22.8.15

    Mulla kans ford mondeo, tosin vähän vanhempi versio vaan! Ei ole ikinä ollu mitään suurempaa vikaa ja niiiin helppo ja hyvä ajaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei kiva kuulla! :) tääkin nyt viikon kokemuksella ollut tosi hyvä ajaa :)

      Poista

Kiitos kommentistasi ♥