20.11.2015

Little Snoozems

Mun on pakko kertoa teille Minnasta ja Kallesta eli kahdesta little snoozemista, koska olen niin innoissani tulevasta joulusta, kun Kevin saa maailman parhaan pehmolelun!

Vuonna 1998 jouluna minä oli 3½-vuotias ja serkkuni 5-vuotias. Joulupukki oli käynyt isovanhemmillamme ja oli aika alkaa avaamaan paketteja. Yksistä paketeistamme paljastui kaksi melkein samanlaista nallea. Kun minä avasin omani, totesin heti, että Minna!
Se oli heti minun nallen nimi. Sitten kysyin mikä serkkuni nallen nimi olisi. Hetken pohdinnan jälkeen siitä tuli Kalle.

Minna ja Kalle olivat aina mukana mökillä ja mukana leikeissä.
Minä kannoin muutenkin Minnan mukanani joka paikkaan. Minnalle ostettiin myös paljon kaikkia ihania vaatteita sekä sänky, potta, kantoreppu, essu sekä kypärä, polvisuojat ja istuin, että se pääsi pyöräni kyytiin.
Kallella oli vähän kovempi kohtalo, pojat kun yleensä on vähän kovakouraisia. Niin kerran Kallen jarrupohjaiset tassut meni rikki ja mummin piti ommella uudet puutarhahanskoista. Myös Minnalle ommeltiin, että on samanlaiset jalat, vaikka Minnan jalat olikin ehjät.

Minna oli koko lapsuuteni minulle hirvittävän rakas. Ja on edelleen, vaikkakin vähän eritavalla. Nykyään Minna saa istua hienolla tuolilla makkarin hyllyn päällä.
Kevin kovasti himoitsee aina Minnaa itselleen, mutta en ole raaskinut antaa sitä, sanon aina, että se on äitin nalle.
Olen yrittänyt etsiä noita snoozemeja, niin kuin varmasti moni muukin, mutta kun ei niitä vaan enään ole. En itse ole löytänyt edes käytettynä.
Olen yrittänyt löytää jotain edes jotenkuten samantapaista nallea.
Ei ole.
Sitten yhtenä iltana mulla välähti ja kysyin serkultani, onko Kalle vielä tallella ja jos on, raaskisiko hän luovuttaa sen Kevinille.
Kyllä ja KYLLÄ. JES, pelastus! En voinut uskoa sitä todeksi, olin niin innoissani!

Nyt Kalle on meillä perillä (ja jo paketoitunakin) enkä voisi olla onnellisempi.
Ei mikä tahansa nalle, vaan nimenomaan Kalle. Kaksi nallukkaa, jotka kulkivat yhdessä leikeissä, joiden tiet erkani, kun leikkijät kasvoivat ja jotka ovat nyt vuosien jälkeen asustamassa samassa osoitteessa ja pääsevät uudelleen käyttöön. Kaksi 17-vuotiasta nallea, Minna ja Kalle ♥
MINNA, meidän makuuhuoneen hyllyn päällä valtaistuimellaan :D
Ehkä uskallan ottaa alas sängyn päälle, kun Kevin saa oman nallensa.

KALLE, ennen pakettiin pääsyä, juuri pestynä ja kuivattuna

Pappani jo hoppuili kun nähtiin, että eikö Kevin voisi saada Kallen jo heti, kun jouluna kuitenkin tulee paljon paketteja, mutta minä haluan, että Kevin saa nallen samalla tavalla, miten minä ja serkkuni ne saatiin eli joulupukin paketista (sattuupa olemaan saman ikäinenkin, kuin minä kun sain Minnan). Kevin tosin saa tuon joulupukin paketin heti aamusta ja erilaisia vaatteiita ja tarvikkeita (Minnan vanhoja, mitä äiskä on säästänyt) sitten illalla, kun pukki tulee. Näin estän käymästä niin, että poika avaisikin ensin vaatepaketin ja ihmettelisi sitten mihin niitä on tarkoitus käyttää.

Aion myös kirjoittaa tarinan Kallesta ja Minnasta pojan albumiin muistoksi ja opetan alusta asti, että nallen nimi on Kalle, eihän nyt nimeä voi alkaa muuttamaan!

Onko teillä tallessa Little Snoozemeita tai muistaisitte lapsuudessanne olleen?
Tai onko teillä joku muu lapsuuden rakas lelu, jonka olette säästäneet aikuisuuteen asti?

6 kommenttia:

  1. Anonyymi20.11.15

    Ihana lahja Kevinille! :* Muistan ku kerroit jollain tunnilla Minnasta ja taispa se olla sulla mukanakin?
    Ja mä kerroin, että multa löytyy samanlainen mutta vaaleenpunasella puvulla <3
    - S

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei varmaankaa oo mukaan ollu mun siel solus oot varmaa nähny :)

      Kiva kun kommentoit, aattelin että oot jo hävinny johkuu :D

      Poista
  2. Anonyymi21.11.15

    Mihin mä nyt täältä häviäisin ;) Ja tuohon tukiverkosto mietintään vielä.. Mulle voit aina laittaa viestiä jos joku asia painaa mieltä. Voidaan sitte yhessä analysoida ja parantaa maailmaa ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä tietää, että pysyt matkassa ;) <3

      Poista
  3. Anonyymi24.11.15

    Minulla on oma snoozem-nalle tallessa! Sillä on sellainen maatila-aiheinen yöpuku. Pikkuveljelläni oli sellainen pienempi erilaisella yökkärillä ja sekin on tallessa :) uskalsitko pistää tuon ihan pesukoneeseen vai miten pesit?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noita on vissii ollu hirveesti erinäkösiä! :)
      Ei koneesee! Kun ämpärii pesupulverii ja vettä, siellä hankasin, jätin vuorokaudeks likoomaa, taas hankasin, sit pesin juoksevan veden alla ja kuivumaa :)

      Poista

Kiitos kommentistasi ♥