17.6.2016

Turkki - Alanya - Green Garden hotel

Kuten otsikko kertoo, majoituimme Turkin reissullamme Green Garden hotellissa, joka oli Obassa, reilu 4kilometrin päässä Alanyan keskustasta.

Olin varannut meille kaksion merinäköalalla sekä holiday inclusiven.
Aloitetaan vaikka siitä ruokapuolesta.
Holiday inclusiveen kuului aamupala seitsemänä (7) aamuna, eli kaikkina aamuina mitä siellä oltiin, koska saapumispäivänä oltiin perillä vasta aamupala ajan jälkeen. Aamiais buffet oli tarjolla siis klo 7-10.
Päivällis buffet oli kaikkina muina päivinä, paitsi keskiviikkoisin ja lauantaisin, kello 12.30-14.
Iltapala taas kuului viitenä vapaa valintaisena iltana ja se oli tarjolla klo 18.30-21.
Ruokaa oli tarjolla kaiken laista sisällä sekä ulkona, mutta paljon erilaisia lihavariaatioita, joita minä en syö. Hedelmiä oli jokaisella buffetilla, samoin erilaisia todella makeita jälkiruokia ja jäätelöä.

Hotellilla oli kolme isoa allasaluetta yksi oli selvästi suosituin, isoin ja siellä soi musiikki ja välillä oli matkaoppaiden vetämiä pelejä/leikkejä ja vesijumppaa, toinen oli ´´silent pool`` jossa ei ollut aktiviteettejä eikä musiikkia ja aika vähän ihmisiäkin. Kolmannessa oli vesipuisto, jossa kaksi erillistä allasta, pikkualtaassa pieni liukumäki lapsille. Baarejakin oli, kaksi ravintolaa ja minimarket sekä turkkilaista hamam hierontaa (ei käyty).
Huoneet siivottiin joka päivä, oikein huolellisesti ja meidän viimisenä päivänä siivooja oli tehnyt pyyhkeistä joutsenet ja sydämen.
ilmainen wi-fi yhteys oli aulassa, allasalueilla sekä ravintoloissa, ja kantoi myös meidän parvekkeelle, yhteyden voimakkuus vaan vaihteli ja välillä se ei toiminut lainkaan.

Hotellilla oli puuhaa myös lapsille, sillä siellä oli Lollon & Bernien clubi, matkaoppaat piti erilaisia ´´kerhoja``, kaksi leikkikenttää, iltaisin mini discoa ja monena iltana erilaisia esityksiä mm. afrikkalaisia miehiä tanssimassa ja temppuilemassa, tanssi esityksiä, taikuri esityksiä, napatanssija...

Huoneissa toimi sähköt ovikortilla, joka piti laittaa oven vieressä olevaan ´´lokeroon``.
Meillä oli yhdistetty olohuone/keittiö, jossa oli kaksi sohvaa (toinen levitettynä sängyksi), Tv, jääkaappi, keittotaso, ruokailupöytä, sohvapöytä. Olohuoneen puolelta käynti pienelle parvekkeelle, josta näkyi ravintolan ulkotilaa, esiintymislava, uima-allasta ja merta.
Makuuhuone, jossa oli kaksi yhden hengen sänkyä (jotka yhdistettiin isoksi sängyksi), isot vaatekaapit ja wc/kylppäri, jonka suihku oli aivan kammottava.
Vaatekaapissa oli myös turvakaappi, johon olisi maksusta saanut avaimen, mutta ei koettu sitä tarpeelliseksi.

Kaikilla asukkailla oli rannekkeet käsissä, niiden väri kertoi henkilökunnalle mihin ryhmään kuuluu (onko holiday inclusive, all inclusive, aamupalat, ei mitään..). No meille oli annettu sisäänkirjauksessa väärät rannekkeet, jotka meinasi että me ei olla maksettu mitään. Ei tajuttu sitä ensin, käytiin jopa aamupalalla ja ihmeteltiin, kun meiltä kysyttiin huone numeroa. Päiväruualla tajuttiin, että ei hitto. No, menin sitten respaan selvittämään kaikkien paperien kanssa, että olen maksanut holiday inclusivesta ja nyt meillä on ilmeisesti annettu väärn väriset rannekkeet. Respan miehet soitteli jonnekkin ja kirosi siinä hetken. Ei kuulemma ollut mennyt heidän varaus järjestelmään tietoa tästä, mutta ilmeisesti saivat asian selvitettyä, kun vaihtoi sitten meille oikean väriset rannekkeet.

Oli kyllä oikein kiva ja toimiva hotelli ja siitä pääsi hyvin liikkumaan joka suuntaan!

Saa edelleen heitellä kysymyksiä kommentteihin, jos jotain on jäänyt kertomatta, sekä postaustoiveita! Viikonlopun aikana tulee varmaan muita juttuja, mutta ensiviikolla lisää reissustamme. Hyvää viikonloppua kaikille!