19.12.2016

Mikä tekee minut onnelliseksi tällä hetkellä

Usein sitä tulee helposti synkisteltyä kaikkea sitä mitä elämästä puuttuu, mitä on menettänyt tai mitä ei ole koskaan saanutkaan/saavuttanut.
Tekee ihan hyvää mielelle, kun välillä tarkoituksellisesti pysähtyykin miettimään mistä kaikesta voi ja pitää olla onnellinen tällä hetkellä. Mitä minulla jo on? Mitä olen jo saavuttanut? Mitkä asiat ovat hyvin nyt?

Minut tekee onnelliseksi tällä hetkellä...

...oma auto. Se ei ole paras eikä voi sanoa edes että hyvä, eikä todellakaan mikään hieno, vikaakin löytyy ja naarmuja. MUTTA sillä kulkee, se ei ole (vielä) jättänyt kertaakaan tielle, se on kokonaan minun - ei siis lainarahoilla ostettu. Kaiken lisäksi muistan, kuinka äitini joskus sanoi, että turha haaveilla autosta, ei siihen kuitenkaan ole koskaan varaa. No, kylläpä ainakin tuon rutkun vakuutuksiin yms. kuluihin on ollut tässä ihan hyvin varaa.

... Työt. Minulla ei ole vakkaripaikkaa, mutta tällä hetkellä minulla on töitä ja mikä tärkeintä; pidän työstäni. Toki olisi elämä stressitömämpää ja olisin taas vähän onnellisempi, jos tietäisin sata varmaksi, että töitä on jatkossakin, mutta pitää jälleen olla tyytyväinen tän hetkiseen tilanteeseen.

... Koti. Eroa tehdessä pelkäsin, että mulla ei ole varaa jäädä tähän asumaan, mutta onneksi onkin! Rakastan tätä kotia. Toki jälleen paremminkin voisi olla; iso omakotitalo ja sitärataa. Mutta tämä on hyvä nyt. Todella tilava kahdelle, tuntuu niin kodilta kuin vain voi tuntua ja kaikki palvelut on ihan lähellä.

... Ystävät. Mulla ei ole hirveästi aikaa ystävilleni, mutta he sen onneksi ymmärtävät. Samasta syystä mulla ei ole isoa liutaa kavereita, vaan kourallinen hyviä ystäviä tukena ja ilona. Mielummin valitsenkin laadun kuin määrän!

.. Perhe. Tarviiko tätä enempää avatakaan.

...Olen eron jälkeen oppinut arvostamaan itseäni ihan eritavalla ja itsetuntontoni on kasvanut hurjasti!

.. Olen löytänyt vihdoin kuntoilun nautinnon sekä aikaa sille.

... Hyvä kirja. En ole vuosiin lukenut yhtään mietään kirjoja, mutta nyt olen aivan koukuttunut tilaamastani kirjasarjasta: fifty shades.
Ensimmäinen kirja oli luettu tasan viikossa, se on meikäläiselle mielettömän hyvin!

... Lähenevä joulu ja ennenkaikkea pitkä joululoma piristää mieltä ja saa jaksamaan vielä nämä viimeiset päivät.


Mikä teidät tekee onnelliseksi tällä hetkellä?

4 kommenttia:

  1. Anonyymi19.12.16

    Ihana hyvän mielen postaus :)

    Tällä hetkellä onnelliseksi minut tekee oma ihana vauva ja muu perhe, oma koti, terveys ja uudet ihanat ystävät sekä tietenkin lähestyvä joulu jolloin kerkee rentoutua perheen kanssa yhdessä <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiva kuulla! :)

      Oi, vauvat ovat kyllä ihania ♥

      Poista
  2. Anonyymi19.12.16

    Hyviä asioita olet listannut :) liian usein tulee tosiaan mietittyä sitä vaan mikä on huonosti, vaikka pitäisi keskittyä olemaan positiivisempi :) mut tekee tällä hetkellä onnelliseksi että opiskelut tuli päätökseen ja saatiin kotiin kaappi eli lisää säilytystilaa (kodissa ollut akuutti säilytystilan puute)! Rauhallista Joulunodotusta :) :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos :)
      Näinhän se on!
      kiitos samoin sinulle!

      Poista

Kiitos kommentistasi ♥