15.1.2017

Ihanaa asua yksin

Olen asunut pian puolivuotta yksin (tai no, kaksin lapsen kanssa) ja olen oppinut pitämään tästä.
En olisi sitä ikinä uskonut, koska olen aika läheisriippuvainen, mutta niin tässä kävi, etten edes haluaisi enään ketään toista aikuista saman katon alle.
Voi toki olla, että joskus taas olen valmis siihenkin, mutta nyt ajattelen niin, että kyllä molemmilla on oltava omat kodit.

Haluan toki viettää paljon aikaa miehen kanssa ja jossain vaiheessa toinen muksukin olisi kiva, mutta ahdistaa pelkkä ajatus siitä, että se mies pyörisi tässä 24/7 ilman mitään pakokeinoa.
Mutta olen kuullut, että on pareja, joilla on omat kodit, vaikka toinen viettääkin toisen luona suurimman osan aikaa, joten kai se voisi toimia?

Kun toisen läsnäolo alkaa ahdistaa liikaa, toinen voi hipsiä omaan kotiinsa ja molemmat saa hengittää hetken rauhassa. Tai jos miettii vaikka vauva-aikaa, vauvalla on järkyttävä koliikki ja toisen pitäisi jaksaa nousta aamulla pirteänä töihin, silloinkin voisi olla ihan hyvä ratkaisu, että töihin lähtevä voi mennä kotiinsa nukkumaan kunnon yöunet.

Kaipaan tilaa, niin tavaroille kuin itsellenikin. Ennen eroa ahdisti ylipursuavat kaapit, ei ahdista enään, nyt kaikki mahtuu sinne minne pitää. Ahdistaa pelkkä ajatus, että joutuisin taas tiivistämään, että kaappeihin mahtuu kolmannen ihmisen tavarat. Lisäksi tykkään, ettei joka ilta tarvitse miettiä, onko pidettävä seuraa kumppanille, vaan saa olla yksin ja istua vaikka koko illan koneen ääressä tai kirjaa lukemassa, ilman huonoa omatuntoa.
Myös aamut on ihania, kun kukaan ei pyöri tiellä, olen aamuisin muutenkin tosi kiukkuinen.
Myöskään ei tarvitse katsella ja menettää hermojaan toisen sotkuja siivotessa, kun täällä ei pääsääntöisesti sotke kukaan muu kuin minä ja Kevin. Jopa niitä toisen sotkuja siivoaa paremmalla mielellä, kun se ei ole tehtävälistalla 24/7.

Joten ainakin nyt ajatten näin, onneksi aina voi toki vaihtaa mielipidettään ja muuttaa isompaan kotiin, että kaikki mahtuu paremmin ;)
Onko siellä muita, jotka oikeasti tykkää yksin asumisesta ja ei todellakaan kaipaa siihen sitä toista aikuista pyörimään 24/7?

1 kommentti:

  1. Anonyymi20.1.17

    Erosta reilu vuosi ja olen kyllä tykännyt siitä, että on oma koti. Itse saa sisustaa mieleisekseen eikä tarvitse muiden sotkuja siivota. Mulla ei ole uutta suhdetta, että vaikea sanoa miten asiaan suhtautuisin jos uudelleen rakastuisin. Nyt on aika kielteinen fiilis siihen, että asuisin jonkun miehen kanssa. No aika näyttää mihin elämä vie, mutta nyt on hyvä näin. Kiva että olet nauttinut omasta tilasta 😊

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi ♥